Praca siedząca, w tym biurowa, oznacza codzienne siedzenie w jednej pozycji przy biurku, co nie jest do końca korzystne dla naszego kręgosłupa.
Praca siedząca, w tym biurowa, oznacza codzienne siedzenie w jednej pozycji przy biurku, co nie jest do końca korzystne dla naszego kręgosłupa. Z tego powodu należy kupić wygodne i ergonomiczne meble, które odciążą mięśnie i nie będą wywoływały bólu lub dyskomfortu. Jakie krzesła konferencyjne i biurka należy kupić?
Krzesła konferencyjne
Wszystkie meble metalowe muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz być wygodne i funkcjonalne. Chodzi bowiem o to, aby uczestnicy spotkania mogli przez cały czas jego trwania zachować wygodną pozycję i naturalną postawę ciała.
Wybierając krzesła konferencyjne, należy wziąć pod uwagę:
- funkcjonalność danego krzesła,
- jakość jego wykonania,
- design.
Krzesła konferencyjne muszą być przede wszystkim ergonomiczne, czyli dopasowane do danego pracownika. Należy tutaj zwrócić uwagę na:
- oparcie,
- siedzisko,
- podłokietniki,
- materiał, z którego zostało wykonane krzesło.
Krzesła konferencyjne muszą być dopasowane do wzrostu osoby, która będzie na nim siedzieć. Takie krzesło musi również być stabilne i wytrzymałe. Bardzo dobrym rozwiązaniem są fotele z opcją regulacji wysokości i kąta nachylenia oparcia.
Krzesła konferencyjne powinny mieć zaokrąglone brzegi siedziska. Zminimalizuje to ryzyko pojawienia się dyskomfortu w tylnej części ud. Jednocześnie siedzisko nie powinno być zbytnio głębokie, ponieważ będzie skłaniać do garbienia się, co, rzecz jasna, ma bardzo negatywny wpływ na kręgosłup.
Ważne są także podłokietniki krzesła i materiał, którym pokryte jest oparcie. Podłokietniki muszą być wygodne, szerokie i wystarczająco wysokie, aby mogły wspierać pracę rąk podczas pracy przy biurku.
Z kolei materiał oparcia powinien być trwały, wytrzymały i przewiewny. Dlatego konsumenci chętnie wybierają krzesła konferencyjne obrotowe z siatkowym oparciem. Siatka ta gwarantuje swobodną cyrkulację powietrza między plecami siedzącego a oparciem krzesła.
Wygląd krzeseł z kolei należy dopasować do stylu, w którym urządzono pokój, w którym będą się znajdować krzesła konferencyjne. Takie krzesła są dostępne w różnych kolorach – czarnym, białym, szarym, niebieskim, żółtym lub czerwonym.
Funkcjonalne biurka do gabinetu
Biurka do gabinetu także powinny spełniać wytyczne BHP – m.in.: muszą być dopasowane do wzrostu osoby siedzącej i pozwalające na wykonywanie pracy w naturalnym położeniu rąk – czyli przy zachowaniu kąta prostego między ramieniem a przedramieniem.
Biurka do gabinetu, krzesła konferencyjne i inne meble biurowe cechujące się wysoką jakością znajdą Państwo w sklepie Elzap!
Dodaj komentarz